Ja, zeg…

Ik ben moeder. Maar niet zo’n moeder die bij de minste of geringste scheet op de school van haar kinderen verhaal gaat halen. Alsjeblieft, bewaar me. Ik hou d’r niet van. Ik probeer mijn kinderen zolang dat haalbaar is altijd hun eigen kastanjes uit het vuur te laten halen, verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen zaakjes en voor zichzelf op te komen op een goede manier. En dat allemaal tegelijk.

Maar nu werd ik even heel primitief en oermoederig door het volgende voorval.

Mijn oudste dochter had voor het eerst een baantje. En ook nog in een ijssalon. Maar goed, ’t was niet zo’n goede zomer, dus een heel aantal keren ging ze naar haar werk en kwam 10 minuten later weer thuis, omdat ze niet hoefde te werken, want het was te rustig. Veel verdienen was er niet bij. Afgelopen zaterdag moest ze ook werken. Maar de week ervoor hadden we bedacht dat we een dag op stap wilden met z’n allen, en zij zou kijken of ze een vervanger kon regelen of met iemand kon ruilen. Dat lukte niet, dus ging ze vrij vragen. Wat knorrig gaf de bedrijfsleidster toestemming.

Gisterenavond had ze een mail van diezelfde bedrijfsleidster, dat ze niet meer terug hoefde te komen, omdat ze het zaterdag “had laten afweten”. En het was mooi weer geweest en erg druk. Dus of ze nog even haar schort en T-shirt in wilde komen leveren.

Toen ik dat hoorde, heb ik eerst alle goden uit de hemel gevloekt en toen gevraagd aan mijn kind of ze het op prijs zou stellen als ik een mail zou sturen naar die ballentent. Maar dat mocht ik niet. Ze gaat er nu zelf heen om heel volwassen de zaak te bespreken. Terugkomen is geen doel, ze was het toch al zat dat er zo willekeurig met haar werd omgesprongen. Ze gaat wel haar kritiek uiten. Haar tactiek: kill them with kindness.

Ik doe het haar niet na. Ik ga binnenkort een ontzettende wind laten in die ijssalon. In Lelystad. Bij het station. Doe het me na!

4 gedachtes over “Ja, zeg…

  1. En terecht, dat ze failliet zijn gegaan. Beschouw het maar als een vervroegd verjaardagscadeau voor jezelf (nog gefeliciteerd)!

Geef een reactie

