Stop Ansaar.nl!

Gisteren ben ik echt al mijn hoop verloren in de site Ansaar.nl. Ik hoop ook oprecht dat er nu iemand is die deze site wil aanklagen op haatzaaien. Ik ga dat niet doen. Ik ben daar veel te ongeduldig en arm voor. Ik hoop alleen wel dat een site als Ansaar.nl flink gestraft gaat worden voor de verschrikkelijke actie die zij hebben ondernomen. Het begon gisteren al met een stortvloed aan mailtjes over de Ramadan. Ik kreeg de ‘Do’s en Dont’s’ gemaild van ze. Ik kreeg mooie verhalen (vol spelfouten) gemaild van ze. En nog steeds kon ik mij niet heel erg druk er om maken. En toen gebeurde het. Het was kwart voor één ’s nachts. Er kwam weer een mailtje binnen van Ansaar.nl. De titel stond mij al niet aan. De titel was namelijk “Koop geen Israëlische dadels voor Ramadan‏” Ik hoopte nog dat het een bericht zou zijn over dat de Israëlische dadels niet lekker waren. Of dat er per ongeluk chemicaliën in terecht waren gekomen. Het had ook nog zo kunnen zijn dat de Israëlische dadels zo groot waren dat je er in kon stikken. Niets van dit alles bleek waar.  Het ging namelijk over het volgende. En ik zal nu voor jullie het bijzonder professionele mailtje plaatsen wat ik in mijn mailbox vond:

 Asalaam alaikoum abdelrachid,

Ze zijn misschien wel lekker, die grote dadels, maar wil jij een bedrijf steunen dat illegaal kweekt op gestolen Palestijnse grond?? Vraag je groentenwinkel geen dadels in huis te halen die uit Israel komen!

Dit jaar valt de ramadan, de jaarlijkse vastenperiode voor moslims, in augustus. Eén van de meest populaire producten tijdens de ramadan is de dadel die dan elke dag gegeten wordt. Een groot deel van de grote dadels (Medjoul) komt uit Israël.

De meeste van de dadels worden echter gekweekt op grond die niet aan Israël toebehoort. Ze komen uit de Jordaanvallei, een deel van Palestina aan de grens met Jordanie. Maar het grootste deel van de grond in de Jordaanvallei is ngenomen door joodse kolonisten: al die nederzettingen zijn illegaal volgens het internationaal recht en een bezetter mag op die gronden geen economische activiteiten ontplooien.

Om die dadelplantages aan te leggen worden de Palestijnse bewoners door het Israelische leger weggepest: ze vernielen de huizen en de boerderijen en de waterputten van de boeren zodat de Palestijnen geen andere keuze hebben dan te vertrekken.

De kolonisten pompen ook heel veel water op voor de dadelplantages en dat gaat ten koste van de Palestijnse boeren die daardoor veel minder water krijgen van de bezetter dan vroeger.

Lees het artikel verder en bekijk welk dadel merken er geboycot zijn via: http://forums.ansaar.nl/ramadan/38476-koop-geen-isra%EBlische-dadels-voor-ramadan.html#post614144
en login met jouw ANSAAR.NL-ID.

Ansaar Media

Na het lezen van dit mailtje ben ik uiteraard gaan zoeken naar bronnen op Ansaar.nl. Ik hoopte dat als ik op de link klikte ik op bronnen uit zou komen. Helaas! Ik werd nogmaals met stomheid geslagen. Zoals jullie hier onder lezen gaat het volgens de mensen van Ansaar.nl om een veel breder plan. Zij gaan dat verrekte Israël wel eens even aanpakken. Een plan tegen de Israëlische kolonisten.“waartoe bijna tweehonderd Palestijnse sociale en culturele organisaties oproepen” wordt er stoer verteld door de schrijver van het stuk. Welke organisaties er dan bij horen dat vergeten ze voor het gemak even te vermelden. Buiten het feit dat het stuk vol fouten staat. Bijvoorbeeld woorden verkeerd geschreven als: groentewinkel, waarbij zij stelselmatig groentenwinkel schrijven. Meerdere meervoudsvormen? Wel eens van gehoord, beste stukjestikker? Nee, daar doen ze niet aan bij  Ansaar.nl. Zij starten liever op de eerste dag van de Ramadan een gevecht tegen de duivelse Israëlische kolonisten.

Lees hier de rest van het stuk:

De belangrijkste Israëlische firmas die hierbij betrokken zijn :
Agrexco (CARMEL) en Hadiklaim met als bekendste merken: King Salomon, Jordan River, Carmel, Kedem, Jordan Plains en Top. Soms staat er in het Arabisch -Medjoul- op

De oproep om geen Israëlische dadels te kopen is een onderdeel van een breder actieplan ?Boycott, Divestment and Sanctions? waartoe bijna tweehonderd Palestijnse sociale en culturele organisaties oproepen. Deze acties zullen verdergezet worden voortgezet tot Israel de VN resoluties, het internationaal recht en de mensenrechten respecteert.

Geef je geld niet aan bedrijven die profiteren van de bezetting van de Palestijnse ebieden. De bezetting van Palestina moet eindigen! De vluchtelingen hebben het recht om terug te keren en Israël moet dit respecteren. Alle inwoners van dat gebied moeten gelijkwaardig behandeld worden!

Vertel je vrienden, familie, kennissen en buren over deze actie. Vraag bij je groentenwinkel om dadels die niet uit Israel komen!

 

Zoals te lezen is slaat het hele stuk eigenlijk nergens op. Dit is het reinste haatzaaien wat ze doen bij Ansaar.nl. Nu vragen jullie je vast allemaal af waarom ik mij er druk om maak. Het heeft eigenlijk maar één reden. Een site als Ansaar.nl, die als site bekend wil staan als een islamitische site, mag naar mijn mening nooit de Ramadan misbruiken voor een hetze tegen Israël. Wij kennen allemaal de beelden uit Palestina. Een groot gedeelte van de moslims zou zich ook bekommeren om het leed in Palestina. Ik vind dit allemaal geen probleem. Alleen moet de politieke kwestie in Israël en Palestina geen Ramadan kwestie worden. En als je dan een boycot wil uitroepen, want met gegronde reden ben ik er niet tegen, zorg dan dat je een beetje het verhaal weet te onderbouwen. Ik vind het heel erg dat er een greep wordt gedaan uit de dadelboeren. Zonder enige research zijn die merknamen het internet opgeflikkerd. Er is niemand die mij vertelt wie of wat die tweehonderd Palestijnse organisaties zijn die opgeroepen hebben tot een boycot of waarom. Er staat geen link in het stuk naar één van die stichtingen waar in een duidelijker verhaal wordt verteld. Waarin wordt uitgelegd hoe de vork nou echt in de steel zit.

Hierbij denk ik dat ik nu genoeg reden heb om op te roepen tot het boycotten van de stichting en de website Ansaar.nl. Alstublieft werkt u niet mee aan het haatzaaien van Ansaar.nl. Alstublieft onderzoekt u zelf hoe of wat. Alstublieft leer beter Nederlands dan de klungels van Ansaar.nl. Er zijn verschillende websites te vinden die wel goed zijn. Gebruik alstublieft die islamitische websites en laten we de beste mensen van Ansaar.nl van het ‘world wide web’ vegen. Ik zie namelijk geen enkel verschil tussen het haatzaaien van Geert Wilders of het haat zaaien van Ansaar.nl!

10 gedachtes over “Stop Ansaar.nl!

  1. Ik heb van een goede vriend van mij (Tehseen) de bron achter het verhaal gekregen. Ik wil nu wel zo eerlijk zijn om iig te laten zien waar Ansaar.nl hun gedachtengoed op gebaseerd heeft. Het feit blijft dat het een slecht geschreven en een haat zaaiend stuk is! Ze hebben het alleen niet zelf verzonnen. Luister hier: http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DtExfp1OsXh8%26feature%3Drelated&h=cAQBiz5-W door wie de mensen van Ansaar.nl geinspireerd zijn geraakt.

  2. Inhoudelijk kan ik niet zeggen in hoeverre het waar is wat er door het volk van Ansaar.nl wordt geroepen, daarvoor heb ik me nooit genoeg verdiept in de kwestie Israël/Palestina. Misschien erg, maar dat is iets waarvan ik al vanaf mijn jeugd beelden voorbij zie trekken op het journaal en waarbij ik altijd een beetje ‘uitcheck’ – simpelweg omdat het te ver van mijn bed is. Ik weet niet wie er gelijk heeft en ik weet zelfs niet óf er wel iemand gelijk moet hebben. Ik denk dat alle, of althans de meeste mensen daar ook gewoon op hun eigen manier gelukkig willen zijn en dat ze het liefst ook zouden willen dat alles maar gewoon eens ‘normaal’ zou zijn.

    Maar dat dus terzijde, want ik ben het namelijk zo volstrekt eens met wat jij zegt:
    “Alleen moet de politieke kwestie in Israël en Palestina geen Ramadan kwestie worden.”
    En dat is waar het jou ook om gaat, als ik het goed lees.

    Ook de Ramadan speelt geen rol in mijn eigen leven, maar ik zie wel dat het iets is wat gewoon heel persoonlijk is, een manier om je geloof op een diepzinnige manier te beleven. Ik vind dat, als buitenstaander, iets heel moois. En dat dat dus niet besmet zou moeten worden met politiek gedoe.
    Sommige politieke kwesties worden overal bij gesleept, en dan denk ik bij mezelf: “Blijf daar nou vanáháf!”
    Laten ze die dadelboycot op een ander moment doen, ik vind dit gewoon geen pas hebben.

    (Maar je krijgt natuurlijk wel de meeste reactie wanneer je het op zo’n beladen moment doet, dus strategisch gezien hebben ze het weer slim gespeeld. Vandaar zeg ik: goed bezig met je boemerang-boycot!:) )

  3. Maar je krijgt natuurlijk wel de meeste reactie wanneer je het op zo’n beladen moment doet, dus strategisch gezien hebben ze het weer slim gespeeld. Vandaar zeg ik: goed bezig met je boemerang-boycot!:) )

    Het is een islam virtual community online wat echter steeds populairder wordt onder de Moslims en -niet Moslims. Dagelijks bekeren er zich tot de Islam door ansaar.nl. Dus is de site dan te vergelijken met Geert wilders??

    P.s een stom artikel is dit maar.

  4. @Turkse: ik vind jouw reactie wel wat erg kort door de bocht. Is het per definitie goed dat mensen zich tot de islam bekeren? En als het onder invloed van zo’n site gebeurt, komt het dan ook echt vanuit henzelf? Het is dan in ieder geval wel degelijk te vergelijken: Geert Wilders krijgt ook heel veel mensen mee door wat popi jopi dingen te roepen, die heel veel mensen aanspreken – echter die mensen denken zelf vaak niet echt na, lopen gewoon blind achter iemand aan.
    Ik weet niet of je nu blij moet worden van mensen die zich tot welk geloof dan ook (variërend van PVV tot islam) bekeren, doordat ze iets horen wat ze wel leuk vinden klinken. En dan zelf stoppen met nadenken. Dit artikel wijst je er juist op dat je niet zomaar iets moet aannemen, van wie dan ook, en dat je altijd nog zelf moet blijven nadenken. Dus ‘stom artikel’? Ik zeg: klasse (zeker omdat de bronnen ook nog eens gecorrigeerd/aangevuld door de auteur, nadat hij erop gewezen was dat hij zelf ietwat kort door de bocht was gegaan)!!

  5. Addertje08 tjah jouw mening dat mag.

    Maar ansaar.nl heeft genoeg aanhang van de Moslims in Nederland en Belgie dus denk niet dat ansaar.nl iets onbewust post.

    Met vriendelijke groet

  6. Het is allemaal lastig. Ik vind Ansaar.nl slecht door de vele onwaarheden die zij de wereld in brengen. Daarbij vind ik dat Ansaar.nl een voorbeeld functie heeft. Helemaal door de hoeveelheid hits die ze per dag krijgen. Ik denk dat het dan van groot belang is juist te spellen en grammaticaal geen fouten te maken. Helaas lukt dit ze ook niet.

    Kortom: Op alle gebieden laat Ansaar.nl steekjes vallen.

    P.S. Ik vraag mij af of het werkelijk zo is dat mensen zo stom zijn zich tot een geloof bekeren enkel door een website. Ik hoop dat het hier om een selectief aantal mensen gaat. Het bekeren naar de islam is namelijk geen grap!

  7. ansaar.nl is al een tijdje plat zag ik. en maar goed ook.
    om maar niet te spreken over de takfirie groep die daar rondhangt en onwaarheden over islam verspreidt. weg d’r mee en opgeruimd staat netjes.

Geef een reactie

