Niet weer Wilders

Vrijdag de laatste dag van de werkweek. Bijna weekend. Nog een dagje werken. Dat moeten de kranten ook gedacht hebben. Ze hadden er allemaal geen zin meer in vanochtend. Het was een beetje karig allemaal. Ze koppen allemaal met enorm opwindende verhalen, maar de opwinding verdwijnt na het lezen van regel 4. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Volkskrant jongen nog niet gezien heb. De Volkskrant in nu mijn hoop in bange kutkrantendagen. Het kan natuurlijk ook dat hij helemaal niet komt. Die kans bestaat ook. Krantenjongen is een hoogst onbetrouwbare bevolkingssoort. Erger dan de Oezbeek. Neemt u dat van mij aan. Ik was toch even opgewekt bij het lezen van de krant. Ik voelde een momentje van euforie. Ik draaide vrolijk aan de knop van mijn radio. Mijn dag was in één klap al niet meer stuk te maken. Het nieuws wat mij vrolijk maakte was direct en indirect nieuws over Geertje. Nu is het nieuws over Wilders meestal hoogst deprimerend. Vandaag was dat anders. De man die zich übermachtig waant en tot nog toe zelf weinig tot geen foutjes maakte, is de fout in gegaan. Als het aan mij ligt in twee stukken tot drie keer toe zelfs.

Het eerste krantenartikel wat ik met slaap in mijn ogen las ging direct over Wilders. De krant kopte met ‘Wilders meldde oprichting eigen bedrijf niet’. Wilders heeft dus een eigen bedrijf opgericht. Dat bedrijf heeft hij ten eerste uit veiligheidoverwegingen niet op zijn eigen adres geregistreerd, klinkt logisch. Daarnaast was hij verplicht te melden dat hij een bedrijfje heeft opgericht, maar dat is hem even ontschoten. Als parlementariër is Geertje verplicht alles wat hij doet om geld te verdienen te melden. Ook moet hij alle nevenactiviteiten naast gedoogd worden melden aan de rest van ‘De bende van Den Haag’. Dat doet tenslotte zelfs Mark R. De leider van de bende. Geert zou Geert niet zijn als hij met een uiterst intelligente reactie zou komen. Waar ik had verwacht dat Geert zou reageren met de mooie zin “Ich habe es nicht gewüsst” ging hij liegen. Hij stak eerst een lulverhaal af over dat er het geen vreemde zaak is en dat veel  politici een bedrijf oprichten voor het beheer van hun intellectueel eigendom. Ik vraag mij wel af wat ‘intellectueel eigendom’ is. Dat een politicus het woordje intellectueel in de mond durft te nemen slaat als een tang op een varken, laat staan dat ze het gaan beheren. Ook heeft onze blonde mafkees de griffie van de kamer gevraagd om zijn nevenactiviteiten te registreren. Gelukkig zat de Volkskrant er boven op. Ook dit kon de krant weerleggen. Dit heeft Geertje pas laten doen toen hij zijn voetjes nat voelde worden. Bad Ass Geertje. Het mooiste van alles is stiekempjes de leugens van Geert. Hij komt daarna met een verhaal over veiligheid en zodra hij een oplossing heeft gevonden op zijn adresloze bedrijf registreert hij hem ook bij de kamer. Hopelijk zeggen ze dan “Je bent te laat, lul”. Het laatste mooie feitje is de naam van het bedrijf. OnLiberty bv. Hij heeft het bedrijf vernoemt naar een boek. Een boek uit 1859 van filosoof Mill. Een boek wat Wilders dus waarschijnlijk niet eens begrijpt als hij het leest.

Het tweede artikel wat ik las ging over de onveiligste stad van Nederland. Waar vorig jaar ‘Eindhoven de gekste’ verruild mocht worden voor ‘Eindhoven de crimineelste’ mochten ze deze titel weer afstaan. Eindhoven is niet meer crimineelste stad van Nederland. Nee de titel is weer over gedragen aan Rotjeknor. Gelukkig heeft Rotterdam dan toch een titel weten te behalen. Van de tien keer dat het Algemeen Dagblad de lijst heeft gemaakt staat Rotterdam voor de vijfde keer op nummer één. Nog vijf keer nummer één worden en ze mogen een ster op het stadhuis plakken. Rotterdam kampt met veel bedreigingen, overvallen, straatroven en mishandelingen. Echter is voor alles een verklaring. Met een voetbalclub als Feyenoord in de stad wek je natuurlijk al wat irritatie bij de mensen. Die irritatie leidt tot agressie. Als er dan iemand fluitend langs je loopt terwijl je net met 10-0 van PSV verliest dan ram je er wel even stevig op los. Bij thuiskomst ben je het helemaal zat. Je pakt je telefoon en gaat bellen naar de Kuip. Een ieder die de telefoon maar oppakt wens je de tyfus en vertel je dat je hem dood gaat maken. Logisch toch? Bij de volgende nederlaag zorg je dat je direct het telefoonnummer van Mario Been en die 22 voetballende houthakkers hebt. Nadat je eerst weer iemand afrost op straat, pak je bij thuiskomst de telefoon en belt naar de mislukkelingen die zich Feyenoord noemen. Je vertelt hen: “Mochten jullie de volgende wedstrijd niet winnen, maak ik jullie allemaal af.” Zondag in, zondag uit kwamen er meldingen van mishandeling en bedreiging bij de politie binnen. Als je elke zondag moet bellen gaat dat klauwen met geld kosten. Dat geld moet ergens vandaan komen. Als voetbalhooligan ben je niet heel intelligent, dus heb je ook geen ‘goede’ baan. Wat dan? Het geld is op maar die rekening moet wel betaald worden. Dan maar mensen op straat beroven en zo nu en dan een overvalletje. Ik ben blij dat dit helder is.

Het leuke en  het Wilders nieuws in het gedeelte was de sneer van de bebrilde burgemeester van Rotterdam. De Marokkaan in de politiek die wel intelligent is. Niet Marcouch dus. Aboutaleb vond het jammer om te horen dat ze nummer één waren geworden. Hij vond het wel fijn om te horen dat ook in Rotterdam de criminaliteit minder is geworden. Op de site van NU.nl werd helaas door de rechtse redactie dit gedeelte niet getoond. Die wilde heel graag de schuld geven aan de buitenlanders in Rotterdam. In het NRC Handelsblad stond het wel heel mooi. Aboutaleb vond het jammer dat er bezuinigd ging worden op het gebied van preventie, de aanpak van draaideurcriminelen (onthouden dit woord voor scrabble) en nazorg voor ex-gedetineerden. Ze raken als Rotterdam zijnde op dat gebeid zo’n 15 miljoen euro kwijt. En weten jullie wat Aboutaleb toen zei? Hij zei: “En het geld gaat, je verzint het niet, naar animal cops.” Ik ben de burgemeester, maar als Wilders er niet was geweest, was mijn stand niet zo crimineel geweest. Heerlijke vent die Aboutaleb.

Geef een reactie

